Vägning nr 12

Så var det dags att väga säg igen. Hoppade det förra veckan då jag visste att siffrorna inte skulle visa det jag ville se.. Hade inte varit så duktig rent matmässigt..Men jag mätte mig iallafall! Det gör jag varje vecka då måttbandet visar ett mer korrekt utfall än vågen. Jag skulle ju egentligen vägt mig igår, men det fick bli idag lördag istället då jag helt enkelt glömde..
Så veckan siffror är:

- 0.8 kg

Äntligen har jag kommit ner på en ny siffra! Som jag väntat!

Jag är verkligen nöjd med veckans siffror! Jag har kämpat med maten och med mina begär för allt förbjudet. Visst har det slinkigt ner någon godis här och någon kaka där, men i det stora hela har jag mest kämpat med att äta "vanlig" mat. Har kommit in i en period där jag har svårt att äta. Jag känner ingen direkt matlust och jag känner mig nästan lite illamående när jag tänker på mat..Men det börjar bli bättre. Anledningen till att jag känner så är när jag förbjuder mig själv att äta viss föda. Då reagerar kroppen med en liten strejk i form av illamående. Så jag har lovat mig själv att inte lägga förbjud på saker och ting, utan jag ska heller försöka hitta mer korrekta och rätta saker som passar mig och LCHF bättre. Uh nu känner jag hur jag svammlar, men det jag menar kort och gott är det att om jag är sugen på flingor och mjölk så tar jag turkisk yoghurt med nötter och bär istället, och vill jag äta chips så gör jag i ordning ostchips med någon god krydda på. Och måste jag verkligen, verkligen, verkligen äta den där chokladbiten, då gör jag det. Visst, det kommer att ta längre tid att nå målvikten, men jag måste göra detta på mitt sätt annars slår det tillbaka helt fel.
Det viktigaste i en viktnedgång är att man hittar sin väg! Hur andra gör är minder relevant. Alla är vi olika och alla kroppar fungerar olika!



Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Grattis :)

2011-04-02 @ 11:47:21
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0