Det minskar!!!!!

SÅ var det fredag igen! Den stora vägar dagen! Men som oftast får jag bättre resultat på lördagar..kanske ska byta dag?
 vilket fall..Idag när jag ställde mig visade det ett minus! Minus 0.6 kg!
Inte så mycket men ett minus är alltid ett minus som min kära sambo alltid säger. Och jag vet att min kropp är seg när det gäller kilon. Jag stog ju still i 4 månader innan jag började med LCHF.. Dock tar jag inte vågen på största allvar utan jag mäter mig istället. Och där märks det mer! Från förra vecka har jag minskat 2 cm i midjan och 1 cm på stussen. Börjar verkligen få en "timglas" figur =)
Det är så kul att det händer något! Älskar LCHF!

Men det är inte så lätt för mig. Jag kämpar mot godis-demonerna varje dag. Jag är en rakt igenom missbrukare av socker och kommer alltid att vara det. Iallafall i huvudet. varje dag säger min hjärna till mig hur gottdet skulle vara med lite godis eller glass, och då förnimmar kroppen i sin tur den känslan jag förr kände när jag åt något av detta. Och det är det här som är jobbigt. Jag läste på en blogg en dag här något som verkligen stämmer, och det är det här med att vi alltid tar till mat av alla slag när vi ska förstärka känslor. Man äter när man är glad, ledsen, uttråkad eller ska fira något. Man äter något framför tvn, när man går på bio eller ut för att ta en drink. Man blir bjuden på något sött när man är på fika hos vänner, och man blir bjuden på reklam-godis om man går på banken. Överallt finns det och allt för att vi från livets början lärt oss att, äter man , då mår man bra! Konstigt det där..

Idag ska jag fortsätta plugga. Måste bli klar med min inlämningsuppgift idag, för under helgen har jag fullt upp. Återkommer senare idag om med vad =)

Ses sen ! Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0