LCHF-bröd

Här kommer recept på ett jättegott LCHF bröd som är lite "brödigare" än andra varianter.
 Detta recept hittade jag på bloggen ellastankar.blogg.se. Hoppas det inte gör något att jag lägger upp det här =)

 Man kan byta ut solroskärnorna med 2 dl sesamfrö istället och jag brukar även ha i ca 1 dl linfrön (för magen ).

 1 msk fiberhusk 
1,5 dl Solrosfrön
 1 tsk bakpulver
 2 dl riven ost
 3 ägg
 Blanda alla torra ingredienser plus osten.
Tillsätt äggen och rör om till en jämn massa.
Häll massan pa en plat med bakplatspapper och bred sedan tunt ut den.
Grädda i 225 grader i 8-10 minuter. Låt svalna och skär sedan i bitar.
Detta bröd bakar jag ofta. Den är enkel att göra och mycket bra att ha hemma om man ha bråttom. Jag brukar ha bregott, majjo, ost och skinka på min smörgås, och den är perfekt att ta med tex till skolan eller som frukostmacka på jobbet!

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Självklart är det ok :) Sprid det vidare du!

2011-02-14 @ 20:51:23
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0