Lördag är Melodifestival dag!

Nu när melodifestivalen dragit igång blir man ju sittande och tittar på d varje lördagkväll. Denna kväll bunkrade jag upp med hemmagjord med vitlök och ostchips. Chipsen gör man genom att man lägger små högar av valfri riven ost på bakplåtspapper och har det i ugnen tills det smällt. Sen låter man det svalna och man får "chip" som man kan doppa i dippen eller använda till tacos. Smarrigt värre! Tyvärr slank det även ner någon godis också, me jag kan inte gräva ner mig för det. Jag vet att jag aldrig kommer att kunna låta bli godis helt och hållet, men jag kommer kunna kontrollera intaget, vilket jag gjorde igår :-) Middagen igår bestod av torsk under krämigt täcke med blomkålsris! Jättegodt och uppskattad av alla i familjen. Återkommer sen med receptet. Nu ska jag dricka mitt underbara morgonkaffe! Pöss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0