Torsk under krämigt täcke.

Denna maträtt gjorde jag i lördags och den uppskattades av alla.Hittade receptet på flowerroadstories.blogg.se men jag gjorde om lite i receptet då jag tog det jag hade hemma =) Den räckte till ca 4 port.

 400 gr vit fisk
 2-3 tomater
 200 gr philadelfia ost vitlök&örter
 2,5 dl creme fraiche
 20 cm purjolök
 5 champinjoner, skivor
 100 gr kräftskjärtar
 salt, citronpeppar

 Sätt ugnen på 250 grader.
 * Lägg fisken i ugnsfast smord form. Krydda den. Tärna tomaterna men ta bort innehållet. Strimla purjon och champinjonerna. Lägg alla grönsaker över fisken. Blanda osten och fraichen och bred röran över fisken. Ha den i ugnen i ca 20 min. Ta ut den och lägg på kräftskjärtarna och sätt in den i ugnen i 10 min till. Tiden är ca tider beroende på om fisken är frusen eller inte.

 Till detta gjorde jag blomkålsris som jag gör genom att koka blomkålsbuketter tilld dem är lagom mjuka, lite al´dente typ. Sen mosar jag helt enkelt buketterna med smör och lite salt. Det ska inte bli en slät massa, utan det ska se lite ut som vanligt ris.

Jag gjorde även en liten sallad till med tomat, blandad sallad och fetaost. Allt var hur gott som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0