Vin och Deli mässan i Karlstad!

Igår var jag och Kärleken på Vin och Deli mässan på CCC i Karlstad. Jag hade genom den lokala tidningen hemma gått och viúnnit två biljetter, så detta såg vi fram emot riktigt mycket!
På morgonen tog vi tåget in till staden pch var på mässan från det att den öppnade kl elva. Väl inne var det fullt med utställare av alla sorters viner i alla prisklasser. Man fick låna var sitt provglas och sen fick man köpa kuponger som man i sin tur kunde använda som "betalning" för att smaka på vinerna eller något av allt annat gott som fanns där. Och mycket gott fanns ska jag säga! Ostar, kex, korvar, choklad, ja allt som passar mycket väl till vin. På övervåningen var det öl och olika spritsorter som visades. Själv provade jag en varm äppeldryck med kanel och Xanté! Mmmmmmmmmmm vad god den var! Sånna ska jag göra några när vi är i fjällen till helgen =)

Lite dålig hade vi planerat denna dag då man gick omkring där och smådrack hela tiden, och detta gjorde att det susade i vassen när kl var två typ, och när vi sedan gick för att äta blev man riktigt trött och sliten..När kl var runt fem var man ju redan "bakfull"...Men det var kul ändå! Men inte riktigt LCHF-vänligt. Dock åt jag inget som är förbjudet, men det blev nog en hel del kolhydrater med tanke på antal glas vin och portioner ost som jag fick i mig =)

Mässan får av mig 4/5 i betyg. Att det inte blev full pott är för att det bara fanns ett ställe att äta riktig mat på inne i CCC, och det var en tråkig buffé som inte såg så rolig ut... Vi ska definitivt besöka mässan nästa år!

Väl hemma bäddade jag ner mig i soffan och tittade på Melodifestivalen. Har inget att kommentera där känner jag, förutom att Linda Sundblad har samma färg på tänderna som i ansiktiet...Konstigt...

Det blev en tidig kväll för hela familjen..Blir så när man bäljar vin mitt på dagen =)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0