Cevapcici med smörstekta champinjoner och zuccini-tzatziki.

Dagens middag blev idag Cevapcici med smörstekta champinjoner och zuccini tzatziki. Riktigt smaskigt var det. Tyvärr använde jag en färdigblandad kryddpåse, men jag är ganska noga annars så idag fick jag mellan fingrarna.

Jag använde mig av 500 gr blandfärs, blandade i kryddorna och formade 8 avlånga pannbiffar. Dessa la jag i en ugnsform med olja i och stekte dem ca 15-20 min i ugnen på 220 grader. Detta för att få biffarna saftiga och goda. Till detta gjorde jag en zuccini tzatziki gjord på ca 10 cm riven zuccini (minsta hålen på rivjärnet), 2 dl creme fraiche, 1 riven vitlöksklyfta, salt och peppar.
Till serveringen hade jag smörstekta färska champinjoner. Detta var riktigt amaskigt och man blev lagom mätt på 2 biffar och några matskedar med tzatziki.

Rekommenderas varmt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0