Ledig dag!

Idag var jag ledig, eller ja, sambon och resten av familjen var ockdå hemma då det är sportlov. Så vi passade på att gå på badhuset idag. Alltid lika kul! Men efter att man varit på äventyrsbadet Experium i Lindvallen, har man blivit riktigt bortskämd. Så idag tyckte jag det var kallt och lite tråkigt att bada. Men barnen var iallfall nöjda och det gick snabbt att avverka ett par timmar där.
När vi åkte hem fick vi hembesök av ett företag som säljer fönster. Vi behöver nämligen byta våra fönster som läcker en hel del värme. Dem är  nog orginalfönstrena från 60-talet, så byte får det bli. Men inte genom det företaget som var här! Efter ROT-avdrag och någon annan rabatt blev slutsumman 160. 000:-! Jag trillade nästan av stolen! Och det svåraste var att få säljaren till att gå sen! Men efter att vi lovat att höra av oss om några dagar, gick han äntligen. Tur var väl det för det började känna konstigt...

På eftermiddagen tittade solen fram så passade vi på att njuta lite i solen. Äntligen säger jag! Sen passade jag även på att kolla på bibblan efter lite kurslitteratur som jag behöver i ett arbete. Problemet är bara att jag hittar så mycket bra när jag börjar kolla i alla hyllor. Kom hem med 5 böcker.....! =)

Nu sitter jag i soffan med en lite ivrig snart 2-åring och försöker få lite lugn och ro, men det går i ett. Resten av familjen är på bio, så vi får försöka överleva varandra så gott det går! Hihihi!

Nu vankas det lite mer soff-mys. Ses sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0