Long time, no see!

Nu var det ett tag sen jag var här inne och skrev nåt. Har haft fullt upp med skolan och sen var vi några dagar i Sälen. Ska allt berätta allt om allt, men jag väljer att dela upp det i flera inlägg för annars blir det nästan en hel självbiografi på det ena inlägget =)

Tentan.
Tenta hade jag ju förra torsdagen 14-18. Samma dag som skulle till fjällen. Jag gick in, gjorde tentan i racerfart, blev klar strax inna kl fyra, och fick t.om vänta in familjen som var lite sena. Sen for vi uppöver. Man såg inte så mycket under resan då det är ett vackert orört landskap uppöver, men jag njöt hela vägen. Barnen skötte sig också så det var frid och fröjd.
När vi kom fram skulle vi handla lite mat, trodde vi. Det visade sig att enligt Sälen-appen på Iphone så var alla affärer i Sälen-området  bara öppna till kl 19.00! Och vi var där runt 19.30! Så efter lite letande hitttade vi en Statoil mack som vi iallafall kunde jandla frukosten på. Där fick jag även beklaga mig lite över alla andra affärers öppentider. Fick till svar av den trevlige och roliga killen bakom disken, att "vi är ju inte i Stockholm heller"! Kul kille!
När vi var framme i stugan var alla slitena och trötta. Sambon var så trött att han körde fast precis utanför stugan i en snödriva som fanns där. Körde fast så att vi inte kunde åka därifrån eller gå ut på förarsidan. Fick gå till grannarna och be om hjälp, men det gick inte. Bestämde oss för att försöka dagen efter, och då funkade det!

Under våran tripp till fjällen hade vi tänkt prova på skidor, men det var kallt och blåste lätt storm, så det fick vi skippa denna gång. Lillen blev alldeles blå och lilla efter bara en liten stund ute. Så vi åkte på äventyrsbad istället. Två dagar i rad! Kul som bara den!
Helgen gick fort och vi hade jättekul och super mysigt!
Tyvärr slank det ner ett och annat som inte var så LCHF-vänligt...En ursäkt, dock dålig, var att det var svårt att äta när man var ute i backen eller i badhuset och försöka hitta något som var LCHF vänligt...Men jag gräver inte ner mig för det. Tar nya tag och går vidare! =)

Pöss pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0