Måndag och ledig!

Så var helgen slut igen..Det går så fort. Men veckan går ju lika fort, så det är väl rättvist på något sätt =)
Jag börjar änligen jämna ut mina kroppsliga utsvängningar som jag utsatte mig för när vi var i fjällen. Byxorna är inte lika trånga längre! Måste verkligen sluta med den destruktiva godisätandet och tänket över godiset, för det gör ju verkligen ingen nytta för något. Under helgen har jag verkligen tänkt noga igenom allt jag stoppat i mig. Så summa sumarum är någon liten kaka när vi var på kalas och någon bit mörk choklad! Verkligen stolt över mig själv! Men det märks när man inte äter tillräckligt med fett, för då bli man riktigt sugen på allt annat än LCHF-mat! Men äter man en ostskiva eller två går det snabbt över.

Pratade med några kompisar om LCHF häromdagen då en tjej frågade hur länge jag hållit på nu, och då kom jag på att det är över 2 månader nu! Inget man tänker över och det är det som känns så bra. När jag gick på diet-sopppor räknade jag dagarna frenetisk. Räknade ner och planerade noggrant vad jag skulle äta när jag fick börja äta normal mat igen. Nu äter jag normal  mal hela tiden men minskar ändå hela tiden! Älskar det!

Idag började jag dagen efter jag kört lillen till dagis med en omelett gjord på 2 ägg, lite grädde, några stekta champinjoner och lite cheddarost på. Supergott och mycket mättande. Kollade lite på tvn samtidigt som jag åt min goda frukost.

Annars blir det lite skolarbete och lite plock här hemma. Ska försöka ta mig ut på en promenad också tänkte jag . Synd bara att inte solen är framme idag. Hade varit så skönt med lite varm sol på sig =)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0