Söndag och 10 grader i solväggen!

Idag vaknade vi till ännu en vacker och solig för-vårdag! Helt underbart! Idag var hela dagen till förfogande för att komma ikapp med allt här hemma. Städa, tvätta och plocka iordning.
Fick även lagt ut en hel del grejer på Blocket som ändå bara står och samlar damm.
Sen fick jag även ta itu med skolarbete. Inte kul att ha en massa arbeten som ska göras samtidigt som jag har matten på sidan om där jag också måste räkna och göra en massa uppgifter...Men jag tycker det är kul och det är ju ändå huvudsaken.
Har kommit på att jag trivs mycket med att läsa. Hela upplägget med att man läser en kurs på 5 veckor och sen går över till en annan passar mig som handen i handsken. Tror nog jag får bli konsult sen när jag blir klar eftersom jag får lite panik med att göra samma sak om, om och om igen...Förbaskade ekorr-hjul"

Middag idag blev såklart en riktig söndagsmiddag med stek och alla tillbehör! 2 timmar i ugnen stod den och gottade sig och till detta gjorde jag en krämig och god gräddsås på skyn till steken. Vid servering hade jag en liten sallad med vitlökssås till. Hur gott som hlest! Söndagsmiddag är nog något jag gör varje söndag. Lite av en tradition liksom =)

Kvällen avslutades med Solsidan som var så rolig denna gång att jag nästan skrattade ihjäl! Herregud så sjukt och ändå så himla underhållande! Vill ha mer av denna serie =)

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0